تارنمای روستای سرسبز کاردیکلا

کاردیکلا روستایی در کناره جنگل و دشت در بخش بندپی غربی ، شهرستان بابل استان مازندران است.

پیشباز ماه محرم

هردم به گوشم می رسد آوای زنگ قافله ، این قافله تا کربلا دیگر ندارد فاصله ، یک زن میان محملی اندر غم و تاب و تب است ، این زن صدایش آشناست ، ای وای بر من زینب است..!




برای مشاهده متن به صورت کامل به ادامه مطلب مراجعه کنید

خواستم شکوه کنم ، به دلم بد آمد ، یادم افتاد کسی هست که خواهد آمد ، حتم دارم کلماتش همه باران هستند ، حرفهایش به دل انگیزی قرآن هستند ، عطر هر گل چو مسیح از نفسش می بارد ، چه شبی می شود آن شب که علم بر دارد..!

ماه محرم.
تو جامعه مون بعضی از ماه ها و روزهای سال هستند که برامون عزیزند. چه تو جشن و شادی چه تو عزاداری. حالا به عزاداری نزدیک میشیم و میریم پیشبازش .
درسته،ماه محرم، ماه حماسه و عرفان

ماه محرّم، ماه غم و اندوه اهل بيت (عليهم السلام) و شيعيان آنهاست و ماه شهادت و يادآورى دلاورى‌ها و شجاعت‌ها و ايثارهاى سيدالشهدا امام حسين(ع) و ياران با وفاى او در کربلاست. در حديثى از امام على بن موسى الرّضا(ع) آمده است:«هنگامى که ماه محرم فرا مى‌رسيد، کسى پدرم را خندان نمى‌ديد و همواره محزون و غمگين بود تا روز دهم يعنى روز عاشورا؛ آن روز روزِ مصيبت و حزن و اندوه و گريه پدرم بود و مى‌فرمود امروز روزى است که حسين(ع) شهيد شده است».

جوانان روستا هم تو این دهه با همکاری و کمک هم در هر چه زیبا برگزاری مراسم این دهه تلاش میکنن. نصب پرچم ها در نقاط مختلف محل  و ایجاد فضایی حسینی از جمله کارهای محلی های عزیزمون هست. امیدوارم در روزهای محرم بیشتر بتونم در مورد خصوصیات ماه محرم و برکاتش بنویسم.

عکس هایی از ماه محرم سال پیش روستای کاردیکلا غربی






دسته روی به محلات مجاور







مراسم تعزیه خوانی

از رسم های بسیار زیبا و با ارزش روستا در شب های محرم اجرای مراسم تعزیه خوانی در شب آخر میباشد که علاقه مندان  پیر و جوان و با هر سلیقه ای را به سمت خود میکشاند .
تعزیه خوان  حاج شعبان جوادی که چند دهه در این امر تلاش بسار نموده اند در اجرای هر چه بهتر این مراسم کمک میکنند با اجرایی نافذ و شفاف.

باشد که این مراسم و این شبها ما را به ارزش های والا و شناخت هر چه بهتر ائمه مان
کمک کند.





ارسال نظر

sh می گوید : 1391/08/29 - 20:18

عکسهای جالبی بود ...مخصوصا وقتی چن تا اشنا میبینیمشکلک

کد امنیتی رفرش

مطالب مرتبط